Wednesday 2 October 2013

Moon And Sun



Wahai sang MATAHARI,
Dengarlah aku bicara,
Cerita antara aku dan dia,
Yang menjadi kekuatan ku di dini hari

Wahai sang matahari,
Indah rupa bukan ukuran,
Yang di pandang hanya keperibadian,
Kerna,itu titik untuk kebahagiaan,

Wahai sang matahari,
Indah benar sekuntum senyuman,
Aku melihat dia,hati tertawan,
Hanya kerna senyuman yang penuh keihklasan

Wahai sang matahari,
Lembut suaranya ketika berbicara,
Nakal suaranya ketika tertawa,
Kekalkanlah ini untukku selamanya.

Wahai sang matahari,
Di manakah perginya Encik REMBULAN?
Kerna ku punya madah untuk di luahkan,
Kerna encik bulan selalu menemani di malam hari.

Wahai bulan, segalanya telah ku sampaikan,
Bait-bait kata tersimpan 1001 makna,
Aku harap cik bulan mengerti,
Kerna aku tahu cik bulan terlalu memahami.

Cik Bulan,
Andai dia tidur di malam hari,
Hembuskan bayu malam buatnya,
Agar lena dia diulit mimpi, berselimutkan rinduku.

Cik Bulan,
Dia bagaikanmu .
Menerangi dunia ketika gelap tanpa cahaya,
Menghulurkan bantuan tanpa di minta..

Cik bulan.
Jauh di sudut hati ada nawaitu,
Namun aku tahu,
Tak mampu aku tunaikan semua.

Wahai matahari dan bulan,
Dengar sini !!
Saat indah ku, ingin aku kongsi,
Agar dia tersenyum nanti.. :)

Dengarlah,
Airmata ku pernah jatuh,
Sebab terlalu terharu..
Dia yang menjadi punca..

Cik matahari dan bulan,
Romantik dia istimewa,
Seperti satu dalam sejuta.
Aku bersyukur :)

Wahai sang matahari,
Ketika sinarmu terpancar,
Terangi langkahnya di siang hari,
Redupkannya ketika dia kepanasan.

Wahai sang bulan,
Terangi malamnya dengan cahayamu,
Seperti Nur dari Allah,
Jagakan lenanya buatku..

Wahai matahari dan bulan,
Hatinya selalu terluka kerna ku.
Sifatku yang alpa ketika melayan dia,
Dalam diam dia kecewa kerna sebuah kebodohan.

Berusaha dia selindungkan dariku,
Kerna terlalu menyayangi.
Dia membutakan mata di hadapan salahku.
Kerna terlalu menjaga hati.

Cik bulan dan matahari,
Ajari aku untuknya.
Biar ku sedar tinggi egoku,
Agar dia benar-benar rasa ‘love’ ku.

Wahai bulan dan matahari,
Kini dikau tahu yang aku benar menyayanginya,
Hanya tuhan bisa memisahkan aku dan dia.
Tolonglah jagakan dia untukku :’)


No comments:

Post a Comment